نباشد همی نیک و بد پایدار // همان به که نیکی بود یادگار

 

 

امور خیریه

تنها نیازمندان نیستند که به یاری و احسان نیازمند هستند، بلکه همه ما نیازمند آنیم است که کار نیک انجام دهیم. همانگونه که یک فرد نیازمند از احسان و نیکوکاری بهره می برد، خود شخص نیکوکار  نیز از آن بهره می برد و سبب می شود این کار، به یک تعامل  دو جانبه تبدیل گردد و باید از خداوند سپاسگزاری نماییم که به ما فرصت نیکوکاری را داده است فرصتی که ممکن است بسیاری از آن محروم باشند. و بدین سان اگر نیکوکاری را یک تعامل بدانیم و دایره آن را به وسعت زندگی انسان بپنداریم دیگر هیچ کس نیست که به نیکوکاری نیاز نداشته باشد.

 

 

موسسه خیریه

کمک به انسانها نهال عشقی است که تنها در روح و جان انسانهای بزرگ ریشه می دواند و فارغ از همه جنبه های معنوی و دینی و فرهنگی و ... صرفاً به دلیل ذات شرافتمندانه و نوع دوستی انسان به منصه ظهور می رسد. در این میانه اما گزینه های خدمت رسانی فراوانند و انسانهای عاشق زیاد. کشور ما به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی، موجب تبلور همزمان نوع دوستی و نیکوکاری گردیده است. از این رو در هر شهر و دیاری انسانهای عاشق و نیکوکار زیادی هستند که با همکاری و همیاری به کمک و دستگیری از نیازمندان پرداخته اند. و برای پایداری مسیر کمک رسانی و در امان ماندن از انحراف، کژکارکردی وکاهلی، به مدون کردن فعالیت ها و ثبت موسسه شان پرداخته اند. در جای جای ایران عزیزمان این جمع نیکوکاران که اکنون نام موسسه خیریه گرفته اند فراوان است .

 

 

موسسه ی خیریه چیست؟

 

از آنجایی که قالب مشکل نیازمندان ارزاق و تامین سبد غذایی می باشد، موسسات خیریه با هدف تامین کمک هزینه های زندگی و معیشتی خانوار مانند خوراک و پوشاک شروع به فعالیت نمودند اما در ادامه ی مسیر با توجه به تکثیر نیازهای جامعه مانند درمان و مسکن، این موارد را نیز به سبد های حمایتی افزودند. اما از آنجا که مدتی پس از شروع فعالیت به این نتیجه رسیدند که بیشتر اقشار آسیبپ پذیر و نیازمند جامعه را قشر زنان سرپرست خانوار و یا زنان بد سرپرست تشکیل می دهند، بنابراین با تمرکز بر کمک به این خانواده ها به فعالیت ادامه دادند.

 

موسسه خیریه نوعی از کسب و کار است که معمولا نهادی مردمی می باشد و به طور غیر انتفاعی در جهت رسیدگی به مشکلات مختلف فعالیت می نماید. به طور کلی این نوع از کسب و کار به یک موسسه خیریه و یا یک بنیاد که ممکن است به شکل دولتی و یا خصوصی فعالیت نماید، اشاره می کند.به بیان دیگر می توان گفت موسسه های خیریه از جمله بنیادهایی هستند که وظیفه اصلی آنها کمک به مردم و انجام کارهای بشردوستانه است. این موسسات به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند و به بسیاری از خانواده های نیازمند در زمینه های مختلف یاری می رسانند.

 

 

 

Charity

 

افراد نیازمند نیاز به احساس دلسوزی و ترحم از هیچ سمتی را ندارند. آن‌ها تنها با همراهی یک جامعه پویا می‌توانند از فقر و نیازمندی خود خارج شوند. جامعه‌ای پویا است که افراد جامعه در رابطه‌ای ساختارمند و ایمن بتوانند از خدمات و سرمایه‌های ملی خود استفاده کنند و اگر شکافی ایجاد شد با همراهی هم بتوانند آن را از بین ببرند.

 

برای اینکه بتوانید به فقرا کمک کنید نیازی نیست که ثروتمند باشید. در بسیاری از روش‌های نیکوکاری به پول احتیاجی ندارید.

شما حتی می‌توانید این کار را با دوستان یا یک موسسه خیریه انجام دهید تا هزینه‌های خود را به حداقل برسانید و  کمک بیشتری نیز در نیکوکاری خود داشته باشید. علاوه بر این، مجبور نیستید برای این کار زمان زیادی اختصاص دهید؛ می‌توانید در کنار دیگر کارهایتان نیز آن را مدیریت کنید.

 

 

در اینجا چند راه ساده را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با انجام آن‌ها به فقرا و نیازمندان کمک کنید:

 

1- هفته ای یک الی دو بار با وعده ی غذایی ساده از یک خانواده یا فرد نیازمند حمایت کنید.

2- لباس های جدید یا استفاده شده خودمون رو که دیگر نمی‌پوشیم رو با نیازمندان هدیه بدهیم ، مانند لباس دیوار مهربانی.

3- به نیازمندان کمک کنید تا هزینه‌های پزشکی و مراقبت های پزشکی خود را پرداخت کنند که این نیز یکی از مهم ترین بخش های کمک به نیازمندان است.

4- به نیازمندان خدمات دندان پزشکی رایگان یا با تخفیف خوب ارائه دهیم.

5- از واکسیناسیون کردن فرزندان آن ها حمایت مالی کنید.

6- خدمات آرایش رایگان مانند کوتاه کردن مو برای آنها انجام دهیم 

7- اگر قصد عوض کردن مبل های خانه ی خود را دارید آن ها را اهدا کنید.

8- اگر کار آفرین هستید و  موقعیت شغلی خوبی قرار دارید می توانید نیازمندان را وارد کسب و کار خود کنید و آن ها را به درآمد برسانید.

9- برای نقاشی خانه نیازمندان داوطلب شوید 

10- تلفن های قدیمی، کامپیوتر یا وسایل الکترونیکی که استفاده نمی کنید را اهدا کنید.

11- کتاب‌های را که قبلا خواندید به فقیران و به‌خصوص دانش‌آموزان نیازمند در حوزه اهدا کنید تا با هم در این امر خیر سهیم باشیم.

12- سعی کنید برای کودکان اسباب بازی بخرید این کار می تواند دل آن ها را بسیار خوشحال کنید.

13- شما می توانید با دادن یک بالشت، پتو یا تشک به نیازمندان یا کارتن خواب ها کمک کنید تا بتوانند یک خواب راحت و گرم را تجربه کنند.

14- می توانید با اهدای تجهیزات روشنایی خانه ی فقرا را روشن کنید.

15- در ساخت مراکز ورزشی مشارکت و کمک کنید.

16- به موسسات خیریه که مورد اعتمادند کمک کنید.

17- سعی کنید از کودکان بی سرپرست در حد توان کمک کنید 

18- گاهی از پروشگاه ها بازدید کنید.

19- از سالمندان بازدید کنید و برای آن ها پوشاک میوه یا غذا تهیه کنید.

20- به دانشجویان نیازمند کمک کنیم تا بتوانند تحصیل خود را تمام کنند و وارد بازار کار شوند.

21- از طریق تبلیغات، سعی کنید حامیانی برای فقرا و نیازمندان بیابید.

22- به نیازمندان و فقرا آموزش رایگان بدهید تا بتوانند زندگی خود را بهبود ببخشند.

23- خدمات تخصصی که بلدید را که لازم به هزینه است را رایگان به فقرا آموزش دهید.

24- برای تاسیس تعاونی ها به جامعه کمک کنید.

25- کشاورزانی که نیازمند هستند و وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، سعی کنید بذر و کود آن ها را تهیه کنید.

26- اگر صاحب بانک هستید، به نیازمندان و فقرا، وام بدون بهره بدهید.

27- در پرداخت بدهی هایشان به آن ها کمک کنیم.

28- سعی کنیم برای نیازمندان جشن تولد بگیریم، این کار می تواند مقداری دلشان را شاد کند.

29- تلاش کنیم تا خون اهدا کنیم.

 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز ، معالی آباد ، کوی وحدت ، بلوار پرستار ، حدفاصل کوچه 2 و 3 ، پلاک 180

تلفن : 07136256112

ایمیل : info@nasooticharity.com

خدمات خیریه بنیاد ناسوتی فرد

سرچشمه ی انگیزه ی والای بنیاد خیریه ناسوتی فرد خدمت به هم نوع و مشارکت در یاری رسانی به هم وطنان کم برخوردار و نیازمند میهن عزیزمان ایران است. این بنیاد خیریه، مردم نهاد، غیر انتفاعی و غیردولتی بوده و با تکیه بر جلب مشارکت های بشردوستانه مردمی اعم از نقدی، غیرنقدی، کالا و خدمات استوار است. این بنیاد در خرداد ماه 1399 به شماره ثبت 4251 به طور رسمی شروع به کار کرده است.

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad